יום שישי, 29 באוגוסט 2008

דיסנילנד

כפי שהבטחנו, הקדשנו את יום שני למנוחה ונקיונות (ככה פולנים נחים – מנקים ועושים כביסה). אחרי הצהריים הגיעו איה, גרנט, אמה ולי לבקר אותנו, הביאו לנו הפתעות לרוב (מלפפונים קטנים וטעימים, חומוס טעים, גבינת סקי, במבה, חלה, מילקי) ובכלל היה כיף להפגש איתם.
ועכשיו קצת על דיסנילנד...

אז קודם כל נסיים ונאמר WOW. כיף גדול היה פה.

רקע
כשמדברים על דיסנילנד בקליפורניה מדברים על Disneyland Resort שמורכב משני פארקים (צמודים זה לזה): Disneyland Park(להלן דיסנילנד) ו Disney's California Adventure Park(להלן קליפורניה). לכל פארק כניסה משלו ומפה משלו כשבינהם נמצאת Downtown Disney – איזור החנויות והמסעדות שפתוח לקהל הרחב. לא נלאה אתכם בכל האפשרויות לקניית כרטיסים אבל אנחנו קנינו חבילה שנקראת Southern California CityPass שמקנה כניסה לשלושה ימים לשני הפארקים של דיסני, לעולם הים בסן דייגו, לגן החיות בסן דייגו וליוניברסל סטודיו בלוס אנג'לס (לא בטוח שנספיק את יוניברסל אבל גם ככה זה עדיף על פני קניית כרטיסים בנפרד לכל אחת מהאטרקציות). בונוס נוסף הוא האפשרות להכנס לדיסנילנד שעה לפני פתיחת השערים באחד הימים (בשמונה במקום בתשע).

היום הראשון (יום שלישי בשבוע)

אחרי שמלאנו את המצברים ביום שני החלטנו לממש את זכותינו להיכנס שעה קודם היום, כלומר בשמונה. כדי להיות בטוחים שנגיע בזמן החלטנו לקחת את הshuttle הראשון (7:20) וכדי להיות עוד יותר בטוחים כיוונו שעון לשש(!) – אירוע חסר תקדים בחודשיים האחרונים. בקיצור, ב7:30 היינו בשער של דיסנילנד עם עוד כמה עשרות משוגעים נוספים וחיכינו לפתיחת השערים




לקראת שמונה הגיע הרס"ר התורן, העיר את הקהל ובשמונה שעטנו פנימה עם כולם. התפצלנו לשני צוותים – אפרת והגר למתקנים הקלאסיים, דני, יובל ונועה למתקנים האתגריים – רכבות הרים למינהן. קבענו שעה ומקום לפגישת סטטוס ויצאנו לדרכנו. דילגנו לנו בין המתקנים השונים ויש לציין שהתורים לא כל כך גרועים כמו שחשבנו, כנראה בגלל שחלק גדול מבתי הספר כאן כבר החלו בלימודים.

אחד השיאים של היום מבחינת הגר היה הפגישה עם פו הדוב ("הדוב האהוב עלי ביותר")


נהנינו גם עם דמבו הפיל המעופף ("פילפולונים")


בקרוסלה של הסוסים


וכמובן שלא קיפחנו את מיקי



מבחינת הגדולים, רכבות הרים ומיני מתקנים מייצרי אדרנלין סיפקו את הסחורה. מדי פעם נפגשנו כולם לבילוי משותף, למשל בביקור אצל מיקי או בקרוסלה של כוסות התה


אחרי יום עמוס (יותר מ 12 שעות) חזרנו אל הקמפ ואחרי המקלחת צנחנו לשינה עמוקה.

היום השני

היום קמנו בשעה יותר שפויה. קבענו עם איה והבנות בפארק ונפגשנו אחרי עשר. באופן טבעי, אפרת והגר הלכו עם איה, אמה ולי ואילו צוות האתגרים המשיך לדרכו. את היום החלטנו להקדיש לפארק קליפורניה. אמנם אין תיעוד מדויק, אבל אפרת ואיה השלימו פערים של שנים תוך כדי ההתרוצצות בין המתקנים ואחרי הבנות.





אחת האטרקציות המרכזיות בקליפורניה היא רכבת הרים בשם California Screamin, רכבת הרים מהירה שכוללת גם לופ שנוסעים בו הפוך.
במהלך היום נתקלנו בעובד הפארק שהזמין אותנו לפגישה פרטית עם הנסיכות אחרי ההופעה שלהם. הוא רשם את הפרטים שלנו וביקש שנגיע בזמן להופעה ושם יקבלו אותנו.
הגענו להופעה


ואחריה אף נפגשנו עם הנסיכות

את היום סיימנו בהופעת הזיקוקים שנועלת את דיסנילנד מדי יום. את הזיקוקים אפשר גם לראות מהקמפ שלנו אבל זה לא אותו הדבר כמו להיות במופע עצמו שכולל הרבה אפקטים קוליים וויזואליים שלא ניתן לחוות מרחוק.


היום השלישי

את היום השלישי החלטנו להקדיש לשלושה דברים עיקריים:

זמן של אפרת עם יובל ונועה, השלמת מתקנים שלא עשינו וחזרה למתקנים שאהבנו במיוחד.

כל המשימות הושלמו לשביעות רצונם של כולם.
הספקנו אפילו לעשות קעקועים


סיכום

היה כיף גדול. היה מתיש. היה מגניב.
קצת מסקנות:
שלושה ימים זה בדיוק הזמן - מספיקים את כל מה שרוצים, לא מרגישים שפספסנו משהו ואפילו מספיקים לחזור על דברים כייפיים במיוחד.
אוכל - המסעדות בתוך דיסנילנד יקרות והאוכל די מגעיל. אם יש לכם סבלנות/כוח/חשק מומלץ לבוא עם סנדביצ'ים/חטיפים/פירות. אם בכל זאת אוכלים שם אז עדיף ללכת על דברים פשוטים (Hot dog) או לצאת ל Downtonw Disney שם יש מסעדות טובות יותר (לא זולות אבל לפחות האוכל נורמלי).
מים - לקחת כמה שאפשר. חם פה מאוד וחשוב לשתות הרבה (וגם לקנות פה מים זה ביוקר).
קניות - הכל יקר אבל זה חלק מהעסק.
קצרה היריעה (והזיכרון) מלספר על הכול ובטח היו הרבה דברים שששכחתי אז אם ניזכר במשהו חשוב ביותר לא נחסוך מכם.
את סוף השבוע של Labor Day אנחנו מבלים בבית של איה וגרנט וביום שלישי נוסעים לסן דייגו.

2 תגובות:

לוח מודעות אמר/ה...

פוסט מאד יפה ומשכנע גם לנו יש דיסנילנד משלנו(-:

שרון לוי אמר/ה...

תמונות מקסימות. איזה כיף לראות שהילדים של היום גם נהנים מאותן דמויות קלאסיות מהאגדות.