יום שישי, 15 באוגוסט 2008

red head & the Redwoods

יצאנו מ Crescent city מסופרים, מרוצים ועייפים לכוון Redwoods. זהו איזור של עצי סקויה גבוהים ורחבי גזע.
עברנו ליד עץ שיכולה לעבור בו מכונית (רגילה, לא אוטובית).



עברנו ליד עץ ששרד גורל רע ומר כבר מספר פעמים ועל כן כונה Immortal tree.



ועברנו ליד עוד המון עצים אחרים, גבוהים ויפים. יער שמשדר המון עוצמה: הגובה, הרוחב, הצפיפות של העצים ואפילו העדר אור השמש מעביר איזו תחושה של מסתורין.









לאחר יום ארוך של נסיעות בכביש מתפתל ועצירות ליד עצים מעצים שונים עצרנו לישון בקמפ באמצע היער שהיה בסיסי ביותר אך נעים ונחמד.
בדרך ראינו איש שנוסע על אופניים ברוורס. כל הדרך. כלומר קילומטרים על גבי קילומטרים.



המשכנו למחרת מערבה לכוון הים מתוך כוונה לנסוע על כביש מספר 1 המפורסם ולראות את ה scenic vistas המפורסמים. הכביש צר ומתפתל ולצידו מפרצי עצירה turnouts למכוניות גדולות ואיטיות (כמונו) שיוכלו לעצור בצד ולאפשר לתנועה לעקוף. ראינו הרבה scenic fog וגם כמה גשרים יפים. באחד מהם, מרוב ערפל, לא ראינו את הצד השני והרגשנו כאילו זה "הגשר לאינסוף". בצד השני דווקא היה מקבץ בתים חביב וגינות פורחות.
עצרנו ב Fort Bragg glass beach. זהו חוף בעירה פורט בראג שהיה בשנים עברו המזבלה של העיר. הרבה זכוכיות נזרקו שם ובמשך השנים שויפו הזכוכיות ע"י מי הים והפכו עגולות ויפות כמו חלוקי נחל.







בדרך חזרה לאוטו קטפנו פטל משיחי הבר הגדלים על יד החוף - לארוחת הבקר של מחר.
עצרנו אחר הצהריים ב mendocino שהיא עיירת חוף קטנה שמתפרנסת גם היא מתיירות. נראה שכל בתי הקפה בה מספקים אוכל אורגני וקפה שהוא fair trade. עצרנו באחד מהם להפסקת שתיה ועוגה - העוגות היו טעימות ועל אף שהן אורגניות כללו את כל מרכיבי השחיתות הנחוצים. הילדים הזמינו פיצה עם פפרוני , פיצה אורגנית שמכינים אותה במקום. איך פפרוני יכול להיות אורגני נבצר מבינתנו אבל כך או כך הפיצה מצאה חן בעיניהם.
יובל שם לב לכך שהכל אורגני וסיכם: ככל שמתקרבים לסן פרנסיסקו האנשים הם מהחברה להגנת הטבע.
המשכנו בנסיעה דרומה תוך חיפוש אחר קמפ ונפלנו על קמפ נהדר ב Manchester beach. מייד הזמנו שני לילות! מקוים שמחר תזרח השמש.

אין תגובות: