יום רביעי, 6 באוגוסט 2008

חוף אורגון - צפון

נסענו נסיעה לא ארוכה מפורטלנד עד Cannon beach, עירה תיירותית חביבה על החוף ובה שני קמפים ל RV. דה עקא, שניהם היו מלאים. הקרוב יותר לים היה מלא לחלוטין, ברחוק יותר, מקום בשם Cannon beach RV resort היה מקום יבש והחלטנו להישאר לשני לילות.
כאשר אמרו לנו שיש רק מקום Dark & Dry הרגשנו קצת פולנים: אנחנו נשב לנו כאן בחושך.
מתברר שהמקום הוא לא ממש מקום אלא אפשרות לחנות ולישון במגרש החניה של הפארק - בין תחנת הדלק למחסנים. ולא רק אנו זכינו באושר הזה אלא עוד כ 8 משפחות - וכל המכוניות חנו בשלושה טורים צפופים במגרש.
כדי לשפר את מצב הרוח נסענו לחוף. היה יום שמשי ונעים, קנינו להגר דלי, משפך וכף לחול והעברנו אחר הצהריים נעים ביותר. בשפך נהר ה Ecola לים המים רדודים ביותר וכך ילדים בגילה של הגר יכולים לשחק להם מבלי שהורים יצטרכו לשמור על כל צעד ושעל שלהם.



חופי אורגון חוננו בנופים דרמטיים של צוקים היורדים עד לחוף וגם סלעים גדולים בתוך המיים.
העירה Cannon beach ידועה בסלע הגדול המזדקר במי האוקיאנוס - Haystack rock.



בשעות אחר התהריים היה שפל וכך עברנו בין הבריכות הרדודות בחוף Tide pools, ראינו סרדינים בהמוניהם שנכלאו בבריכות עד בוא הגאות, כוכבי ים, המוני שחפים ואפילו שקנאים.











עם הגיענו חזרה לקמפ כל המקומות ליד המחסנים היו תפוסים. מצאנו פינה אחרת של מגרש החניה ליד פיסת דשא, סחבנו שולחן ממקום אחר ועת התארגנו ללינת לילה בחושך הגיעה אלינו האחראית לבשר לנו כי התפנה מקום עם חיבורים. שמחנו ביותר ועברנו לשם.
למחרת קמנו ליום אפור, ערפילי וקר. כל התוכניות ללכת שוב לשחק בחול נגוזו. הסתובבנו לנו בעירה, קנינו עפיפון וירדנו לחוף להעיף אותו. היתה רוח חזקה ונסיונותינו נחלו הצלחה חלקית.

משם המשכנו למסעדת דגים ופירות ים שהומלצה בחום ע"י האחראית בקמפ. ובכן - המסעדה אכן יקרה והאוכל מאכזב. עם חומרי גלם טריים ונהדרים כאלה ניתן היה לעשות נפלאות ולא קסרול שרימפס שהרוטב שלו מורכב מגבינה צהובה מותכת. צחי, היית חסר לנו ביותר!
נזכרנו למה האמריקאים נראים כמו אמריקאים ולא כמו צרפתים. מקוים שקליפורניה לא תכזיב בנושא זה.
למדנו את הלקח וקינוח כבר אכלנו ברחוב - הגר גלידה ויובל "אוזני פיל" - מן בצק ענק מטוגן טיגון עמוק ועליו סוכר וקינמון.
חזרה לקמפ לשחיה קצרה בבריכת השחיה המקורה והפעם לינה במגרש החניה.

התוכנית המקורית היתה לשהות בחופי אורגון (צפון ומרכז בלבד) כארבעה ימים ואז להיכנס מזרחה אל Crater lake שכולם מהללים אותו. לאחר יומיים בחוף החלטנו כי הרגיעה והמשחק בחול מתאימים לנו כעת ובמקום לדהור מזרחה ואז חזרה מערבה פשוט נסע לאורך החוף עד קליפורניה, וכך נראה גם את החופים הדרומיים של אורגון.
המשכנו דרומה כ 40 מיל עד ל Tillamook הידועה בתעשיית הגבינות שלה. נכנסנו לבית חרושת בשם
Tillamook cheese factory אשר מאפשר לצפות בקומת הייצור מהקומה השניה דרך חלונות גדולים. כמו כל פס יצור - היה מהפנט.
קנינו גלידה מתוצרת המפעל שהיתה משובחת - גלידת שמנת אמיתית. בחנות המפעל ניתן גם לקנות גבינות מתוצרת המפעל, גלידות הביתה רק באריזות בגודל של דלי (למי יש פריזר כזה גדול???) ועוד הפתעות שונות ומשונות.
לבקשתו של יובל המשכנו למוזיאון המטוסים של טילמוק אשר מציג מטוסים ישנים משופצים (לא לגעת!) וכמה סימולטורים שעליהם ניתן לטפס. יובל ודני התעניינו במטוסים, הגר ונועה התעניינו יותר בסימולטורים עליהם אפשר לטפס.


המשכנו עוד כ 9 מייל דרומה עד ל Netarts bay, ישנים בקמפ משפחתי, שלו ונעים הקרוי
Netarts bay RV park & Marina. חבל שמזג האויר כה ערפילי כי נראה שהמקום ממש ממש חביב. רוב יושביו נראים קבועים פה, או לפחות כאלה שבאו לזמן ארוך.
מחר נמשיך דרומה ונקווה שמזג האויר ישתפר.

מפה של המקומות בהם היינו עד כה בחופי אורגון.


תגובה 1:

Tzlil Tamuz אמר/ה...

אחד הזכרונות האהובים עליי מהחוף המערבי אלו כל בעלי החיים הנפלאים החיים שם. בים וביבשה. שיש תחזית טובה, כלומר, לא סוער מדי, אפשר לרדת לים ולפגוש כוכבי ים, דגים רבים ויצורים חיים אחרים שפשוט אפשר לראות מקרוב, להעריץ את היופי שלהם. מקום מיוחד ביותר.