יום שישי, 8 באוגוסט 2008

חוף אורגון - המשך

לא נשארנו ב Netarts bay כמובן בשל מזג האויר. כבר כמה ימים שאפור, קר, ערפילי ורטוב (בין גשם לסתם לח).
המשכנו דרומה בכביש שקרוי scenic route אבל אנחנו ראינו רק ערפל. עצרנו ב Depoe bay - עירה חביבה הידועה כמרכז ה whale watching של ארה"ב. עירות רבות לאורך החוף המערבי מתהדרות ב whale watching בחודשים מסויימים בשנה שהרי הלויתנים לסוגיהם השונים נודדים ממפרץ באחה קליפורניה אל אלסקה ובחזרה. כולם מציעים cruises שעולים מאות דולרים למשפחה ונמשכים מספר שעות (3-5).
על מה ולמה אם כן הודבק התואר המפוצץ הזה דווקא ל Depoe bay? בעירה זו להקה של כ-200 לויתנים אפורים אשר אינם ממשיכים עד אלסקה אלא נשארים במפרצי העירה וניזונים מהריף הצמוד לחוף. כתוצאה מכך מצאנו עצמינו עומדים על המדרכה של הרחוב הראשי של העירה (המרוחק מטרים ספורים מקו המיים), צופים בשפריצים שונים במיים במרחק של עשרות מטרים מאיתנו ומקבלים הסברים מהריינג'רית של מרכז הלויתנים הממוקם גם הוא על הרחוב הראשי. מדי פעם ראינו פיסת לויתן (גב כנראה) וקיבלנו אחר כבוד סטיקר שאומר "גם אני ראיתי לויתן ב Depoe bay". אכזבה מסויימת למי שרוצה לצלם תמונות נוסח נשיונל ג'אוגרפיק אבל בהחלט הקלה למי שסובל בים על סירות מתנדנדות. תארו לכם שהיינו משלמים 400$ וגם מקיאים על הספינה בשביל לראות שפריצים וגב של לויתן!
העירה חביבה כמו כל עירת חוף וכמובן מלאה במסעדות דגים, seafood ו our world famous chowder soup.
החלטנו להיכנע לעצלנות ולאכול במסעדת דגים במקום לבשל באוטו. אורך הטיול כבר נותן אותותיו ברמת המוטיבציה שלנו...
נכנסנו למסעדה חביבה בשם Chowder bowl אשר השירות בה איטי. הזמנו את מרק ה chowder הידוע בעולם שהינו מרק צדפות סמיך ביותר (מוסמך בשמנת). דני הזמין דג בגריל וכמובן באמריקה כמו באמריקה אי אפשר פשוט לשים את הדג על האש. הוסיפו לו רוטב שמנת סמיך ועל מעט הירקות שהיו בצלחת שפכו גבינת פרמז'ן...
יובל נהנה ממנה המכילה דוגמית של כל דבר - החל בדג וכלה בסרטנים וצדפות. הסתבר שיש צדפות שהוא כן אוהב!
נועה הזמינה קלאמרי מטוגן אבל התברר שזה לא מוצלח כמו ביפו.
אפרת נהנתה מ crab cakes שלמרבית ההפתעה לא טוגנו אלא הונחו על הגריל והיו טעימות להפליא.
בסך הכל נהנינו, אם כי שוב הבענו השתאות שבסביבה כה פוריה רמת היצירתיות כה נמוכה.
נאנחנו בגעגועים אל מנת השרימפס במנגו חריף של צחי והניוקי ברוטב סרטנים.
יובל מוסיף "נאנחנו" הכוונה ל"יובל נאנחנו"!
מול החניה היה seafood market אז נכנסנו לקנות צידה למחר ולאפשר לדני להכין לנו מנת טריות וטעימות כמו שאנו אוהבים. הכל נראה טרי ומזמין ובסוף יצאנו עם שקית Prawns ומדליוני טונה טריה.
המשכנו בנסיעה דרומה,ישנים שני לילות ב Heceta bay rv park . ראו מפה של האזור.
ישבנו בערב סביב המדורה שבסופו של דבר הסכימה להפסיק לעשן ולבעור כמו מדורה אמיתית ולא כמו מדורה בערפל. הכנו תפוחי אדמה במדורה וניסינו לנחם את עצמינו שמחר תאיר השמש.
נזכרנו בשלט שראינו בדרך:
whoever took the summer hostage, we demand they return it

ושוב, קמנו בבקר אל בקר אפור ורטוב. האמת היא שנמאס לנו מזה! כבר אוטוטו אמצע אוגוסט ואנחנו עוד בסווטשירטים. נסענו אל מערת אריות הים שנמצאת כ 10 מייל צפונית מכאן. זוהי מערת הים הגדולה בעולם ובה עשרות אם לא מאות אריות ים. יורדים במעלית כ-200 פיט בתוך פיר שנחצב בצוק וצופים באריות הים ממש מקרוב.
המשכנו לחוף ליד הקמפ לשחק בחול ולהעיף את העפיפון אולם מזג האויר וקרע בעפיפון הכניעו אותנו. חזרנו לאוטו לאכול את האוכל הטעים שבישל לנו דני וניסינו לא להכנע לדכאון הקיומי שאוחז בנו עקב מזג האויר.
מחר ממשיכים דרומה והתוכנית - טיול בדיונות של אורגון שנמצאות ממש פה קרוב והמשך נסיעה.

Hadas אמר/ה...

I like this sign "whoever took the summer hostage, we demand they return "it we feel the same here in UK. But California is around the corner for you so at least it will be hot there ! unlike Wales...mj