יום שני, 28 ביולי 2008

San Juan Islands - מאת אפרת

התוכנית המקורית היתה לעבור מונקובר לויקטוריה במעבורת ולטייל בויקטוריה כ-3 ימים. לאחר בירור מחירי המעבורות החלטנו לרדת מהעניין – מעבורת להולכי רגל ולרכב רגיל לא עולה הרבה אבל הרכב שלנו ארוך וגבוה ולכן המחיר עבורו לשני הכוונים מסתכם בכ-250$ (לא כולל האנשים). חשבנו לעבור ללא הרכב ליום אחד אבל אתם בטח זוכרים את הדרך הארוכה שלנו עד לעיר. אם מוסיפים לזה שעה וחצי מעבורת בכל כוון יוצא שלא נשאר לנו הרבה זמן או כח לטייל בעיר.
במקום זה חזרנו לארה"ב דרך היבשה והחלטנו לטייל בצפון מדינת וושינגטון – החלטה שהתבררה כנבונה. המיצר מנוקד באיים בגדלים שונים הקרויים San Juan islands ע"ש מוביל משלחת הגילוי והמיפוי הספרדית שמיפתה איזור זה (במקביל למשלחת בריטית בראשות George Vancouver).
כשמצאנו קמפ עם מקום פנוי (לא פשוט בסוף שבוע בקיץ) הזמנו מייד שני לילות ולאחר שעתיים נכנסנו למשרד והוספנו לילה. ישנו ב Whidbey island המחובר דרך גשר ל Fidalgo island המחובר דרך גשר ליבשה. בין שני האיים הללו מעבר ימי יפהפה הקרוי Deception pass (מעליו הגשר הקרוי Deception pass bridge).
המעבר קרוי כך משום שג'ורג' ונקובר היה בטוח שהוא מוביל רק ללגונה נוספת. הנווט שלו, Whidbey, נשלח לבדוק את העניין וחזר עם הבשורה שאלו שני איים נפרדים. על שום כך נקרא המעבר מעבר ההטעיה וכן נקרא האי על שם הנווט.

האיזור כולו מלא במפרצים נהדרים, יערות ירוקים ועבותים המגיעים כמעט עד קו המים, חופים עם חלוקים וגזעי עצים יבשים, אצות, שרימפס וסרטנים מסוגים שונים.

המים קפואים וגם מזג האויר יותר מזכיר חורף ישראלי מאשר את חודש יולי. יצאנו לחתירה בקיק ימי – טיול מאורגן עם מדריך לאורך החופים השקטים – נועה עם אבא בקייק זוגי , יובל והגר עם אמא בקייק לשלושה. כולם קיבלו משוטים (כולל הגר) וחתרו יפה מאוד. לצערנו לא ניתן היה לקחת מצלמה ולשתף אתכם בנוף הנהדר ובמראה של הגר לבושה בחגורת הצלה, מרכיבה משקפי שמש, מוצצת מוצץ וחותרת במרץ. ראינו מפרצים, חתרנו ליד סלעים עליהם צדפות שונות, חתרנו בין מושבות של אצות משונות בהן נחים סרטנים גדולים ("ים של אצות משני צדדי") ושמענו על ברי מזל שראו כלבי ים או לוויתנים. חזרנו מ-א-ו-ש-ר-י-ם. אפרת החליטה לחפש קורס חתירה בישראל ולראות אם האושר הזה ממשיך גם בים התיכון.

אחרי החתירה נסענו לעירה Anacortes אשר למרות שמה הספרדי היא בעצם שיבוש של Annie Curtis. סיירנו במרכז ההיסטורי ואכלנו במסעדת seafood נהדרת בשם Rock fish grill עליה המליץ מדריך החתירה. אנחנו מצטרפים להמלצות!

למחרת נסענו ל Deception pass state park – טיילנו מעל ומתחת הגשר, צילמנו הרבה וביטלנו תוכניות להמשך טיול רגלי לאור גשם שוטף וקור שנמשכו עד אחר הצהריים.

הזמנו מקום למחר במעבורת לכוון Port Townsend ונמשיך בטיול ב Olympic National park כמתוכנן.
לשמחתנו המעבורות כאן אינן כה יקרות וחישבנו כי מחיר המעבורת יחסוך לנו יום נהיגה ואי אילו מיילים.