יום שני, 14 ביולי 2008

Calgary to Banff and the Canadian Rockies

נפרדנו מקלגרי ביום רביעי לפני הצהריים כשהכיוון הוא הרוקי'ס הקנדיים. הזמנו מקום מבעוד מועד (כבר באפריל) במחנה ליד Lake Louise שבתוך Banff National Park.

הנסיעה מקלגרי ועד העיירה Banff ארכה כשעה וחצי. עצרנו לארוחת צהריים ליד איזה שלולית בגודל של רבע כנרת בשנה טובה והמשכנו משם לLake Louise Campground. (מפה)






המחנה נמצא במעבה היער בין הBow River למסילת רכבת די פעילה (של רכבות משא). צופר הרכבת מהדהד מדי פעם אבל יש לו מוסיקה די נעימה. המחנה עצמו די ספרטני אבל יפהפה. המקלחות בסגנון צבאי וגם שלטים לרוב יש כאן. במקום "המחנה הוא ביתך – שמור עליו" כתוב "הישמר מדובים", "אין להשאיר אוכל מחוץ לרכב" וכד'. הפחים הם Bear proof עם מנגנון מיוחד לפתיחה נגד דובים. במו עיני ראיתי גברת מלאה עם גופיה ורודה נכשלת בפתיחת הפח.

לאחר שהתארגנו הכנו תוכנית ליום המחרת והלכנו לישון. בלילה התחיל לרדת גשם ולא הפסיק עד למחרת בערב. בקיצור, אכלנו אותה. אמצע הקיץ ואנחנו תקועים בגשם שוטף וערפל. מה לעזאזל עושים? נסענו לכיוון Banff שם יש מוזיאונים ואולי עוד דברים שאפשר לעשות ביום גשום. בסופו של סיפור, מצאנו את עצמנו מתגלשים במגלשות מים מקורות בתוך בית מלון בBanff!!! הגענו לרוקי'ס הקנדיים ואנחנו בלונה גל מקורה. בדרך חזרה לLake Louise המשיך לרדת גשם אבל בכל זאת הצלחנו לראות Elk (זכר) עם קרניים מרשימות.







הלכנו לישון די מבואסים קיוינו ליום יפה יותר. קמנו בבוקר ואשרינו, אכן יום יפה.

שכרנו אופניים לכל המשפחה כשהגר יושבת על אופן שמחובר לאופניים של אבא.







דיוושנו לדרכנו בשביל מומלץ למשפחות לצידו של הBow River. אחרי שעתיים מהנות ביותר החזרנו את האופניים ואכלנו צהריים במסעדה ליד. האדרנלין כבר זרם אז נסענו לLake Morraine שם שכרנו קאנו וחתרנו באגם. הנוף הוא כמו בגלויות וכך בדיוק דמיינו את הרוקי'ס.



משם המשכנו לLake Louise שגם הוא כאילו נלקח מגלויה, טיילנו ברגל, ראינו פנסיונר קנדי מנגן בקרן אלפינית והילדים רצו לחתור בקאנו גם פה (לא הסכמנו). הספק נאה ליום אחד.








כבר היום השלישי שלנו כאן ועדיין לא פגשנו אף דוב ואף מוס. Elk-ים ראינו לרוב, סנאים בלי סוף, אפילו עז הרים אחת חלפה על פנינו בכביש המהיר, אבל דובים? לא, רק שלטים וברושורים שמסבירים איך להתנהג במפגש עם דוב. בקיצור, לא דובים וכן יער.

היום נסענו לYoho National Park שהוא חלק מקומפלקס הפארקים שמרכיבים את הרוקי'ס הקנדיים. בדרך עברנו מAlberta לBritish Columbia. ראינו את הSpiral Tunnel – מנהרה ספירלית שנבנתה בתוך ההר למעבר רכבות, למזלנו עברה בדיוק רכבת וניתן לראות את הקטר יוצא מצד אחד בעוד לא כל הקרונות נכנסו מהצד השני. בכל מקרה המנהרות הללו הן מבצע הנדסי מרשים ביותר.

משם נסענו לEmerald Lake שצבעו הירוק המדהים נתן לו את שמו. במקום קאנו שטנו בסירת חתירה משפחתית, הילדים הודיעו שהם מעדיפים קאנו אבל היינו צריכים לוודא את זה.







משם נסענו לTakakaw Falls שהם מבין המפלים הגבוהים בקנדה. Takakaw זה Magnificent בשפת האינדיאנים המקומיים והמפלים אכן כאלה.

מחר נוסעים צפונה לJasper.


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ברוכים השבים. כיף כיף כיף....