יום חמישי, 7 באוגוסט 2014

פארוס - פריקיה ולפקס

אז הצלחנו להשיג אוטו ליום אחד.
באביס הביא לנו את האוטו לדירת הנופש, החתים אותנו על מסמכים ולשאלתי בדבר משטרה באי ענה את התשובה האלמותית: you don't have to worry about police - it's greece!
נסענו לעיר הנמל פריקיה, עצרנו בהרץ ולשמחתינו התפנה רכב החל ממחר עד לסוף השהייה שלנו. זה בהחלט יותר מזל משכל או כמו שאמר לדני ניקוס מהרץ:  you are a lucky guy.
קבענו עם יורגוס שיבוא לאסוף אותנו מחר מהדירה להרץ והוא ענה בין 12:00 ל 12:10. סבבי.
בינתיים נשארו בפריקיה בחוף נחמד בקצה העיירה, מפרץ שקט, כסאות שיזוף ושמשיות להורים וכל מיני מתקנים במים לילדים. הכל תמורת סכום סמלי ביורו שמשתווה לסכום פחות סמלי בשקלים אבל הי,באנו להנות.
אכלנו צהריים בטברנה לתיירים על החוף, ישבנו כמטר וחצי מקו המים ונהנינו. צזיקי, סלט יווני, סובלקי, שרימפס, פיצה ובירה לנער. חזרנו לדירה, ישר לבריכה שמרוחקת כחמישה מטרים מפתח דלתינו, ארוחת ערב צנועה של סלט יווני וחביתה (תודה לנועה) , בירה להורים (הנער כבר שתה בצהריים) , שש בש ועוד קצת שש בש ויאללה למיטה.
למחרת בתי דקות לשתים עשרה הגיע יורגוס. העמסנו את עצמינו על המונית ולנסיעת הלונה פארק לפריקיה, מרחק של כ-9 ק"מ. יורגוס כהרגלו נוהג, מסמס ומדבר בשלושה טלפונים. דני ויובל החליטו שהוא בטח מושל האי. בדרך הצליח גם להוכיח שקו לבן זו רק המלצה ואפשר גם לעקוף משאית בסיבובים של הכביש הצר. הגר אמרה קצת אמאלה, אבל אמאלה בדיוק עצמה עיניים וניסתה לנשום עמוק.
הגענו להרץ, חיכתה לנו סיאט איביזה נקייה ונוצצת ויאללה לנסיעה. נסענו ללפקס  lefkes כפר במרכז האי שממנו יש נוף נפלא על החוף ועל האי הסמוך נקסוס Naxos.
כבר בכניסה לכפר עצרנו בטברנה פלורה שצופה על כל הכפר מלמעלה ונראתה אותנטיקו לחלוטין. הריחות שעלו ממנה חיזקו את התחושה ולאחר לא מעט זמן כשהגיע האוכל אכן התברר שהיתה זו בחירה טובה. פיתחנו סולם השוואה שמתבסס על הצזיקי והמוסקה של המסעדה. ובכן - בהחלט מקום מעולה.
בכפר סמטאות צרות וציוריות, מדרגות בלתי אפשריות מכל הסוגים, בתים לבנים, תריסים כחולים ורק כמה דיירים נועזים שצבעו את התריסים בירוק. כנסיה אחת ענקית ויפהפיה ועדו הרבה קפלות צבועות בלבן ותכלת עם כיפות קטנות בדיוק כמו בתמונות על יוון.
חזרנו הביתה בדרכי עקלקלות לא לפני שהשארנו כביסה במכבסה הקרובה (אם אתם רוצים עם ייבוש זה יהיה מוכן מחר אמרה והצביעה על חבלי הכביסה המרובים שתלויים לה מאחורי המכבסה) ועברנו שוב בסופר לרכוש עוד מיים והשלמות קטנות.
מרגע שהגענו הגר שרויה בבריכה ויוצאת מדי פעם למשחק שש בש עם אחיה. אין ספק שעבור הדגה הזו מספיק מקוה מיים כדי לעשות אותה שמחה.
מחר חושבים לנסוע לחוף שנמצא כחצי שעה מכאן ובו פעילויות רבות של ספורט מיים ואולי גם קייקים (חלומה של כל אמא).