יום שבת, 16 באוגוסט 2014

אתונה

את היום האחרון בפארוס בילינו בחוף סנטה מריה - חוף מגניב עם בר נחמד, המון אפשרויות לספורט מיים, מוזיקה (ולעיתים גם מסיבות) ובאופן כללי מזכיר את ריף הדולפינים רק בלי דולפינים ויותר צפוף.
בערב, כמובטח, ג'ירו וקרפ פרידה מנאוסה.
בערב הכנסנו את המזוודות לבגאז' לצורך בדיקה - לראות אם נצליח לדחוס את כולם יחד באוטו לסיבוב אחד לנמל או שנזדקק לשני סיבובים. הצלחנו באחד. היה צפוף.
בבקר נפרדנו שוב מהמארחים הנחמדים שלנו דימיטרי וקריסטינה, שמיהרה לדחוף לי צנצנת ריבת תאנים שהכינה בעצמה.
מרוב דאגה שלא נגיע בזמן למעבורת (כל האי עומד בפקק בעיירת הנמל הקטנה בזמן שמגיעה מעבורת) הגענו לנמל ב 8:30 בבקר, כאשר את הרץ פותחים רק בתשע. התנחלנו בקפה מול הנמל, כמו עוד נוסעים (כולם עם תיקים ומזוודות), אכלנו ארוחת בקר לאיטנו, החזרנו את הרכב וחיכינו בתור למעבורת שלנו. זו הגיעה בזמן, קטנה יותר מהקודמת וגם עמוסה יותר (אנחנו התחנה האחרונה לפני אתונה). עלינו, מצאנו בקושי מקום בביזנס ויצאנו לדרך. המעבורת התנדנדה ודני אמר שתמיד זה ככה ביציאה מהנמל. אח"כ היא המשיכה להתנדנד והתברר שזה יום כזה. אז אחרי הכל לא אהיה יורדת ים. בסוף הסתדרתי בסדר, יובל גם והגענו לאתונה.
כבר בפברואר הזמנתי דירה נחמדה ליד המטרו דרך אתר airbnb. כדרכם חייבו את כרטיס האשראי עם ההזמנה. יומים לפני שהגענן לאתונה יצרתי קשר עם בעל הבית כדי לקבוע שעה שבה יחכה לנו בדירה. הסתבר שהיו בעיות, סיפור ארוך ועצוב ואנחנו "ברי מזל" כי הוא הצליח לסדר לנו דירה אחרת, יותר טובה, יותר גדולה, עם נוף של האקרופוליס, בלי חיוב נוסף. רק מה, שכח לספר שבמקום 30 מטר ממטרו היא מרוחקת 2.2 ק"מ מתחנת מטרו ונוסף לכל על פסגת גבעה תלולה - הרחוב פה נראה בול כמו סאן פרנסיסקו. יצרתי קשר עם airbnb שהסבירו בצורה ברורה שאכן אנו ברי מזל כי יש אנשים שביטלו להם הזמנות ברגע האחרון ואילו המארח שלנו דאג לדירה חלופית. לא , אין אפשרות לבטל את ההזמנה ולקבל את הכסף חזרה. התעצבנו אבל זה מה יש.
מפיראוס לקחנו מונית (נדחסנו חמישה + מזוודות) לדירה. שאכן היא יפהפייה, מצויידת בכל טוב - מדיח כלים, מכונת כביסה, מיבש שיער ומה לא. אבל מה - המיקום לא נח. אנחנו מתניידים במוניות, רוב הנהגים פה מסרבים לקחת 5 במונית וזה מחייב אותנו לשתי מוניות בכל יציאה. הרבה כסף ובעיקר אי נוחות. אפילו אל הסופר אפשר לרדת ברגל אבל לעלות עם הקניות - הופה, מונית.
השכונה שכונת מגורים מרוחקת מעט מן המרכז ולא כל הנהגים יודעים איך להגיע לכאן. לחלק יש GPS ולחלק לא.
לילה אחד נסענו עם נהג שלא ידע את הדרך והיה עצבני חאחה, האוטו שלו כעט לא סחב את העליות ובסך הכל היה די מפחיד. הגר היתה ממש בלחץ, עד כדי כך שבאה לישון איתנו במיטה בלילה ולמחרת ממש היתה מוחה לקראת החזרה הביתה.
בקיצור המודל של airbnb התברר ככזה: הזמנת חצי שנה מראש, שילמת חצי שנה מראש, לא סיפקנו לך את המוצר שרכשת, אנחנו לא מאפשרים לך לבטל ו consider yourself lucky.
ה help line שלהם מאוד מנומס.

אתונה חמה, רותחת, לוהטת.
היינו בפלקה, התאדינו באקרופוליס, נשמנו טוב במוזיאון האקרופוליס הממוזג כדבעי אכלנו בקפיטריה שלו (כי יש מיזוג מצויין), ביקרנו במוזיאון הארכיאולוגיה ( לא ממוזג טוב), נסענו לכלבו אתיקה כי קיוינו שיהיה מיזוג טוב (התבדינו), אכלנו שוב במסעדה לא ממוזגת אבל עם מאוורריים משפריצי מיים.
מחר נלך לראות את החלפת המשמר בפרלמנט ולשוק הפשפשים של יום א ונחזור למיזוג הטוב שלנו בדירה לאריזות אחרונות.
מסקנות:
1. ארבעה ימים זה יותר מדי לאתונה, מספיקים שניים.
2. כמו תמיד  location  הכי חשוב. ב booking.com לא נפלנו (והם גם לא מחייבים מראש). בטיולים הבאים נמשיך להזמין מהם (מלון בד"כ לא עובר כתובת יומיים לפני שאתם מגיעים).