יום שישי, 22 באוקטובר 2010

יום שלישי

יום שלישי מוזיאונים

היום החלטנו ללכת למוזיאונים. העיר כמובן מציעה מבחר ענק של מוזיאונים אולם נפשנו חשקה בשניים: מוזיאון שנגחאי אשר נחשב למוזיאון הטוב ביותר בסין ומוזיאון התכנון האורגני של שנגחאי.

מוזיאון שנגחאי אכן היה מרתק. קרמיקה סינית, ציורים סיניים, מטבעות, תלבושות של הקבוצות האתניות השונות. אפילו התור בכניסה לא היה מי יודע מה ארוך.

בכניסה למוזיאון, כמו גם לכל תחנת מטרו מבוצע שיקוף לחפצים וכמובן זה מעכב את ההתנהלות. בד"כ אנחנו מתבקשים לשתות מבקבוק המים שבתיק שלנו. בתחנות המטרו אנחנו לא מתבקשים ובאופן כללי שמנו לב שלרוב האיש שאמור להסתכל בצג פשוט ישן או עסוק במשהו אחר.

ביציאה מכל תחנה יש תמיד שוטר/חייל או שניים. אחד מהם עומד על מין במה קטנה ושניהם עומדים דום מתוח בפנים חתומות.

עם תום הביקור במוזיאון חשנו רעבים ולכן חשנו לאולם האוכל שאכלנו בו אתמול (ממש מול המוזיאון, food court ב raffles city mall אשר ב people's square). שוב נהנינו מן האוכל המצוין וגם מהתחושה שאנחנו כבר מסתדרים.

המשכנו למוזיאון התכנון האורבני אשר ממחיש כמה שנגחאי גדולה ומודרנית. למעשה זה היה המשך טוב להמחשה שקיבלנו אתמול, בכל 85 הק"מ אשר בין שנגחאי לשוזו לא ראינו אזור כפרי. היו קצת שטחים פתוחים אולם הרוב היה שכונות עירונית עם בתים גבוהים (10-12 קומות).

המשכנו בשלוש רכבות מטרו ל"מוזיאון האלקטרוניקה" metro city– מרכז קניות ענק אשר בו מוכרים מחשבים, מצלמות ועוד ועוד. זהו כמובן ה"מוזיאון" שדיבר אל דני. אני ישבתי בצד בשקט ולא הפרעתי. מאוד מאוד מבלבל, המון דוכנים של יצרנים שונים, אורות ורעש, כולם מנסים למשוך אותך לדוכן שלהם וממש לא ברור מה מקורי ומה לא. יצאנו משם בידיים לא ריקות והמשכנו ל"מוזיאון העיר העתיקה" להשלמת קניות ולחידוד יכולת המיקוח שלנו.

חזרנו למלון וירדנו לאכול ברחוב האחורי, שם שמנו לב רק אתמול שיש המון דוכני אוכל ברחוב. בשכונה שלנו, יש כסאות ושולחנות על הכביש והמון אנשים יושבים שם , אוכלים ושמחים. אכלנו גם עם כולם: שיפודים ואטריות מוקפצות, שתינו בירה ונהנינו.

מחר נבדוק את הדוכנים האחרים.