יום שבת, 6 בספטמבר 2008

סן דייגו -גן חיות

מי שראה את הסרט "מדגסקר" זוכרר את גן החיות של סן דייגו - כאשר החיות מגיעות לחופי זהב, סביבה טבעית ואוכל רב הן בטוחות שנשלחו ל- san diego zoo. מהסיבה הזו הגר קוראת לסן דייגו סן דייגו מדגסקר.
באנו מלאי ציפיות ועל אף שאיה הזהירה אותנו התאכזבנו (כבר הבנתם שצריך להקשיב לאיה, נכון?).
חלק מן הכלובים אכן גדולים ויפים אולם חלקם האחר קטן וכלובי ביותר.
גן החיות עצום בגודלו ומזג האויר חם בחומו. לאור זאת החלטנו להתמקד בחיות המיוחדות שלא רואים בכל ספאrי בר"ג או בגן חיות תנכי בירושלים.
ראינו קואלה וגם פנדה:
From 05092008

ראינו דב בננה שנקרא גם דב חתול, הוא גדל ביערות הגשם באסיה על גבי העצים ונעזר בזנבוכדי לטפס.

ראינו גם חתול-נמר מאוד משונה

נסענו ברכבל מצד אחד לצד השני של הגן, ליטפנו עזים וראינו ציפורים וקופים לרוב.
היה כיף ומעייף עד מאוד.

את היום למחרת תכננו לבלות בחוף הים אולם לאור העייפות הרבה נועה הציעה להישאר בקמפ וללכת לבריכה. הקמפ בסן דייגו מאובזר בבריכה הגדולה ביותר שראינו עד כה בקמפים ובעצי דקל גבוהים כאילו יצאו מתוך פרסומת לדרום קליפורניה. בגלויה לא שומעים את ה highway הצמוד המרעיש יומם ולילה.
אז נשארנו לנו בבריכה, הגר גילתה עצמאות ושחתה לבד (עם מצופים) ובהמשך היום שיחקנו בקלפים. בערב יצאנו למרכז קניות אשר אליו מגיעה הרכבת, אכלנו ארוחת ערב, הסתובבנו והגר קנתה לה דינוזאורית ורודה הקרויה "בובה ורודהדה".
הלילה היא ישנה איתנו ואני מקווה שהיא תתנהג יפה ותבעט פחות מהגר.
מכל הילדים הגר היא הבזבזנית ביותר. היא כמעט גמרה את התקציב שלה, בעוד הגדולים עושים קנייות בחוכמה ושוקלים כמה להשאיר להמשך הטיול (וגם לשימוש בישראל - עד הפעם הבאה של דמי הכיס).
היום נכמרו רחמיהם על הבזבזנית הקטנה וכל אחד בנפרד הציע להעביר לה מתקציבו כדי שלא תישאר עניה מרודה.
אך איזה נחת!

שרון לוי אמר/ה...

אבל זה עדיין נורא שהחיות צריכות לגור בתוך כלובים. אחרי הכול, חיות הן לא בובות פרווה או יצורים שאמורים להיות אך ורק בני הלוויה שלנו האנשים, כמו בדורה צפייה ישירה שיש לה את בוטס. חיות הן יצורים מדהימים עצמאיים שקיימים פה מיליוני שנים לפנינו.