יום ראשון, 29 ביוני 2008

על החיים באוטו בית

אנחנו מקבלים הרבה שאלות על החיים באוטו בית אז החלטיתי לכתוב פוסט על זה. דני כבר יעדכן בפוסט נפרד מה עשינו היום.
אנחנו חיים פה ארבעה ימים ומרגישים כאילו כל החיים חיינו כך. כל כך להתרגל. כל כך קל לתפעל. כל כך קל לנהוג.
לוקח כמה ימים אבל כבר יש שגרה: מתי עוצרים לאכול, מה עושים בבקר, מה בעושים בערב.
אז ככה, כיון שהמיטה של הבנות היא בעצם בפינת האוכל מוכרחים לסדר את המיטה כל יום כדי שיהיה היכן לשבת בנסיעה.
יתרונות וחסרונות. החסרונות ברורים (מי אוהב לסדר מיטה כל ערב וכל בוקר) אבל גם יתרונות: מי שלא ממש עזר בבית מוצא שאין לו ברירה בטיול. יש כמובן גם דגמים גדולים יותר שבהם אין צורך לקפל את פינת האוכל.
קמים בבקר, מתארגנים לארוחת בקר על שולחן הפיקניק שבחוץ, מארגנים את פינת האוכל, מכניסים הכל לארונות, בודקים שוב שהכל סגור, מנתקים את החשמל/מים/ביוב ו-לדרך.
באוטו עצמו פינת אוכל המספיקה לארבעה, ספה, כיריים עם שלוש להבות, כלי מטבח לרוב, מיקרו שהוא גם תנור ומקרר גדול ונאה שכולל גם פריזר ולמרות כל ההפחדות הוא עובד יופי.
יש גם שירותים עם כיור, מקלחת בנפרד ומיטות לכולם.
ארונות לרוב בכל מקום אפשרי. לקוראינו הימאים נאמר שזה מזכיר יכטה רק שאפשר גם לצאת החוצה.
כאשר נוסעים הכל משקשק קצת בארונות וזה מוסיף נופך ימי למוסיקת הנסיעה.

הקמפים רבים ומשולטים היטב. בקמפים בהם היינו עד עתה הבעלים היו ידידותיים במידה יוצאת דופן והקמפים מצויידים ביותר. מקלחות ושירותים (מרווחים יותר מאלה של הקרוואן), חדר כביסה, חדרי משחקים, גן שעשועים , בריכה וחנות. לעיתים יש תוספות כגון השכרת אופניים.
חלק מהכיף זה להגיע לקמפ מוקדם ולהנות ממתקניו. חלק מן האנשים פשוט נמצאים בקמפ מספר ימים או אפילו לאורך כל החופשה שלהם (אמריקאים כמובן, לא תיירים כמונו)

כאשר מגיעים לקמפ נרשמים במשרד, מקבלים מקום, נוסעים אליו ומתחברים. מתחברים = פחות משתי דקות עבודה: חיבור כבל החשמל לשקע שבקמפ, חיבור צינור המיים לברז וחיבור צינור הביוב ליציאה שברכב והנחתו בתור בור הביוב שבקמפ.

בקיצור - הכל קל ונוח והחיים נפלאים.



פינת הטיפים למטייל
1. מצב רוח טוב, סבלנות וחוש הומור תמיד מועילים. בטיול אף יותר.
2. בכל קמפ יש רשת אלחוטית. לא לוותר על מחשב נייד! טוב לתכנון היום הבא, חיפוש אטרקציות, פרסום הבלוג וקשר לחברים שנשארו בישראל (מסכנים). משמש כעוגן לילדים ולקשר עם החברים שלהם.
3. תביאו משהו מוכר מן הבית: ספר, כסא בטיחות, דובי, משחק - בהתאם לגיל הלקוח.
4. סבא של דני היה אומר "הכל יש במרכולית של יגור" ואנו מוסיפים ברוח זו: הכל יש באמריקה. חוץ מספרים בעברית. את כל השאר אפשר לקנות ואפילו די בזול, כולל אביזרים שונים לעזרת הקייטנים: החל בטיולון וכלה במטען למחשב שמחובר לסוללת הרכב וטוען את המחשב תוך כדי נסיעה.
5. תודה לורד על הרעיון הנפלא שמציל את המכורים לקפה משובח: מקינטה כדאי להביא מהבית.
6. תכננו הפסקות אוכל לפני שהעדר הופך להיות רעב ונושך.
7. תמיד, אבל תמיד הכל יקח יותר זמן מן התכנון. האטרקציות, העצירות, הכניסות והיציאות לרכב, הקניות בסופר... קחו זאת בחשבון. היום בנוי לא רק מנסיעה, אותה ניתן לתכנן יחסית במדוייק.

אין תגובות: