יום שלישי, 1 במאי 2012

ועוד מסיאטל

אני מקבלת תגובות משמחות על הבלוג וממשיכה לדווח. יום נוסף של פגישות במיקרוסופט - לא פחות מוצלח מקודמו. אני לא מפסיקה להתפעל מהאופרציה הזו: קמפוס של 65,000 איש שנראה רגוע ושקט כמו קמפוס של אוניברסיטה בחופשת סמסטר. כל הירוק מסביב והבניינים הנמוכים, שאטלים שנוסעים בקמפוס. הכל מתוקתק ומאורגן. במרכז המבקרים הדברים עובדים ממש על הדקה, כל המרצים מגיעים בזמן ומסיימים בזמן. האוכל מחכה לנו בזמן והאחראית נכנסת בשקט כל שעה בערך ומחדשת את מלאי המשקאות והכוסות.
אתמול היינו בשני סיורים מעניינים: האחד במרכז החדשנות של החברה שמציג את החזון שלהם לגבי אופן העבודה בעוד כחמש עד עשר שנים. חלק נראה עתידני וחלק מתקבל על הדעת כבר היום. לא בטוח שהכל אכן ימומש אבל בהחלט גרם לכולנו לחשוב האם אנו רוצים להיות במירוץ העכברים הזה בו אנו ניתנים להשגה בכל רגע , בכל מקום, בכל סיטואציה. מנקודת המבט של מעצבת פנים היה מעניין לראות כיצד עיצבו את החללים - הן במרכז המבקרים והן העתידניים. בכל המקומות, על אף העיצוב המודרני, לא שכחו קישורים לחומרים וצבעים טבעיים שמרככים את החויה המנוכרת. שטיחים בצבעי אדמה, עציצים ואפילו קיר ירוק שלם (מוניקה - אסור היה לצלם, אבל זה פרויקט 4h שלך...). הסיור השני במרכז האבטחה הזכיר לי את הסדרה 24 - הן ברמת הידע הפרטני שלהם על כל ארוע/עובד/דלת שנפתחת והן ברמת השימוש בטכנולוגיות. באופן מדהים, דווקא המוצרים שעשו בהם שימוש היו מוצרים פשוטים, מוכרים וזמינים. no rocket science. אבל שילוב של לקוח שיודע מה הוא רוצה, עם טכנולוגיה מאפשרת וזמינה ותרבות ארגונית של עבודה מסודרת עד כדי צבאית יצרו פעילות מרשימה ביותר ששולטת על כל נכסי מיקרוסופט בעולם ויכולה להגיב לארועים ברזולוציה של דקות. לו היה לנו חצי, רבע מזה באסון הכרמל היינו נראים אחרת.
גם היום היו פגישות מעניינות והסיכום של כולנו היה כי הביקור היה מוצלח מאוד - הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה האישית - היתה קבוצה נחמדה, אירוח טוב, אוירה טובה - היה פשוט נעים.
לסיום היום נסענו לבנין אחר למוזיאון מיקרוסופט (קצת קטן ומאכזב) וחנות מיקרוסופט בה מוכרים כל דבר שאתם חושבים עליו עם לוגו החברה, לוגו x-box - החל מתיקים ועד לבגדי תינוקות.
בערב הסתובבתי שוב במרכז הקניות המקומי ובחנתי את החנויות והמרכז מבחינה עיצובית (ולא מבחינה צרכנית...). הרבה שוני ממה שקורה בארץ: חללים מאוד גדולים, חנויות ענקיות, פחות מגבלות לגבי היציאה לשטח הציבורי ואחדות המבנה. התמודדות עם חלל גדול של חנות שבכל זאת רוצה להעביר סוג של אינטימיות. מאוד מעניין.שיחה כיפית של חצי שעה עם איה - סוף סוף אנחנו באותו אזור זמן כפי שהיא הזכירה לי.

ממחר - יומיים חופש עם נעמי. עוברות למלון במרכז העיר ומסתובבות. מחר מתכננות ביקור במוזיאון של סיאטל בו נתיגות מרשימה לאביזרים של התושבים המקוריים - האינדיאניים, סיקור ברובע הבינלאומי (או בעברית צ'יינהטאון), שייט קצר בנמל וביקרו ב-space needle - בהתאם לתנאי הראות ומזג האויר.
מחרותיים -שיט במעבורת לויקטוריה אשר בקנדה - שיט בן 3 שעות לכל כוון העובר במיצר פוג'ט, שכבר מן המפה רואים שיש לו פוטנציאל גדול. בויקטוריה ביקרתי לפני הגיוס (קצת אחרי שנכחדו הדינוזאורים) והיא זכורה לי כעיר יפהפיה , המכבדת את המורשת האינדיאנית ברוב פסלי טוטם ברחבי העיר. לפי הפרסומת המעבורת יוצאת ממרכז העיר בסיאטל ועוגנת במרכז העיר ויקטוריה כך שגם אין בעיה להגיע ממקום למקום.
בקיצור - אם יהיה חיבור לאינטרנט גם במלון הבא תקבלו עדכון כמעט בזמן אמת. stay tuned!

אין תגובות: