יום ראשון, 1 ביולי 2018

שנורקלינג ב blue lagoon

בבקר התעוררנו שוב לקול הגשם. לא מתרגשים כבר כי ככה זהכל בוקר - גשם ורוח ואז יוצאת השמש.
הבקר היה גשם חזק במיוחד אבל עד שהלכנו לארוחת הבקר הכל נרגע.

ושוב, היום בדיוק בזמן אספו אותנו חוסיין ומוחמד מן המלון.
הצמד הזה מוציא שם רע למונח african time. גם סיכום מחיר הוא סיכום ואין חוכמות.

יצאנו בנסיעה קצרה צפונה לכפר pingwe שם נמצאת המסעדה המפורסמת the rock.
המסעדה יושבת על סלע בתוך הים. בשעת שפל מגיעים אליה ברגל. בשעת גאות בסירה.
צילמנו את המסעדה בשעת השפל, צעדנו לא מעט לכוון הסירה שלנו והפלגה קצרה ל blue lagoon.
מכניסים את הראש למים ולא מאמינים -סביבנו ערב רב של דגים, מכל הצבעים, הסוגים והמינים. קרוב קרוב אלינו עד נגיעה. שחיה קצרה מסביב מציגה אלמוגים יפהפיים ומיים צלולים כמו מים מינרליים.
כיון ששנירקלנו בזמן השפל הכל קרוב אלינו והדגים ממש נוגעים בנו. מרשים מאין כמוהו.

לאחר שעה שנירקול והפסקת פירות (כי אי אפשר בלי אננס וקוקוס ובננה אדומה ו/או צהובה) עלינו לסירה והפלגנו עוד כ 10 דקות למקום בו יש הרבה כוכבי ים. מיים מחת לגובה המותניים, קרקעית חולית והמוני כוכבי ים בגדלים שונים ובצבעים שונים. נראה כמו סרט מצוייר!

עלינו חזרה לסירה כדי לחזור לחוף ואז החל גשם חזק, קר ומצליף יחד עם רוח. צחקנו על התזמון הטוב שלנו.
עד שהגענו לחוף הגשם התגבר ביותר ועד שירדנו מהסירה וחצינו את החלק שבשפל כבר היינו ספוגי מיים.
מוחמד פשוט רעד מקור והתעטף באחת המגבות שהבאנו, גם זה לא ממש עזר כי המגבות נספגו במהירות שיא.

התוכנית המקורית היתה לבקש מחוסיין ומוחמד שיעצרו בדרך במסעדה מקומית ואנחנו נזמין אותם לצהריים. התוכנית הזו נגנזה לאור הרטיבות אבל כשהגענו לחוף חוסיין הציע לנו לאכול במסעדה שעל החוף. לאור הרטיבות חשבנו שאכן רק מסעדת חוף תקבל אותנו. התיישבנו.  אחרינו הגיעו עוד שתי משפחות. אחרי כחצי שעה החל שיטפון שלא ראינו כמותו. התחלנו לבנות חומות סביב השולחנות ולחפור תעלות כדי לכוון את המיים מסביב לאזור הישיבה. מטחים מטחים של גשם שוטף ומצליף. אצלינו יום כזה נחשב יום חורף קשה. עכשיו כולנו יודעים מהו גשם טרופי.

הגענו למלון שבעים ולחים ואחרי מקלחת חמה התיישבנו בחדר - מי לכתוב בלוג ומי לשחק משחקי קלפים.