יום שבת, 30 ביולי 2011

בדירה

אני כותבת מהחוה בה נישאר שבוע, לאחר יום ארוך של טיול וחוויות. דני והילדים קפצו לבריכה שנמצאת כאן ואני מנצלת את הזמן למטלות הבלוג (הנעימות). עזבנו בבקר את ורונה לכוון parco sigurta - פארק בוטני יפהפה וענק. בת שבע - היית אוהבת! לאור בעיית רגלים של הגר (בעיה מנטלית בעיקר) והחום הכבד לקחנו קלנועית לטיול בפארק. יש קלנועיות רק לארבעה אנשים כך שנועה התנדבה לרכב על אופניים לצידנו. בשלב מסויים התברר כי הטיול ארוך והעליות עולות כך שנועה ויובל רכבו על האופניים לסירוגין. בסוף הסיבוב התיישבנו באזור פיקניק וסעדנו את נפשינו במצרכים שקנינו בבקר בסופר.
כשחיפשנו חניה ראינו מדחן שמפיק כרטיסים אולם מובן שהכיתוב באיטלקית ולא הבנו מה עושים. לפתע הגיע בעל הרכב שחנה לידינו והתכונן לנסוע. בטרם עזב נתן לי את הכרטיס שלו (שכבר שילם עליו) ושתקף שלוש שעות קדימה. קומבינה איטלקית שהתקבלה בהבנה רבה אצל הישראלים. אני לא רואה דבר כזה קורה בארה"ב למשל ואפילו לא באנגליה.
המשכנו מהפארק לכפר סמוך השוכן על שפת הנהר - יפהפה ביותר! לא היתה ברירה אז אכלנו גלידה ושמנו פעמינו לכוון Raffa שזה הכפר בו אנו נמצאים עכשיו ובו נמצאת האחוזה החקלאית שמשכירה דירות נופש. לקוראינו המתכננים טיול באזור נאמר רק שהספר "משפחות מטיילות צפון איטליה" מוכיח את עצמו.
כיון שברור לנו שנבשל פה, או לפחות נכין אוכל (נכין = נוציא מהמקרר, נחתוך, נסדר) עברנו בדרך בסופרמרקט הגדול בסביבה. בספר היה כתוב שהביקור בו הוא חויה. אכן סופרמרקט עצום, ברמה של וולמרט האמריקאי - אבל מלא בכל טוב אמיתי ולא באוכל מהיר קפוא וסינטטי. ירקות ופירות למכביר - שובי עיין, גבינות בכמויות ובמגוון שגורם לי להרגיש בגן עדן, נקניקים, דגים ופירות ים, שוקולדים ועוגות אווווווווווו מאמא! חזרנו והזכרנו לעצמינו שבטח המקרר בדירה קטן אבל לא התאפקנו וקנינו המון פירות שיעזרו לי להמשיך את המסורת שהתחילה באמריקה: ארוחת בקר של סלט פירות. והפעם מגוון גדול כולל פירות יער מסוגים שונים. באגף הדגים הציגו דג חרב ענק פרוס לפרוסות ודג טונה ענק עוד יותר וטרי טרי שהקצב דגים (מה המילה לזה בעצם?) חתך מול עינינו. צילמנו וצילמנו וכובדנו בטעימת טונה טריה "על הסכין". כמובן שהצעירה לקקה את השפתיים (בכל זאת, סושי זה המאכל האהוב עליה ביותר) אבל החלטנו לא לקחת משום בעיית קירור בדרך.
הגענו לאחוזה בעזרת הג'יפיאסה, קיבלה את פנינו אליזה החביבה. קיבלנו דירה מצחיקה שבה מיטת ההורים נמצאת במטבח והילדים ישנים בחדר נפרד. כל הריהוט עתיק וכבד וכולם מאושרים עד מאוד. האחוזה יפהפיה, יש להם גם שטחים חקלאיים בהם הם מגדלים עצי זית וענבים ומכינים מן הענבים יינות שונים. כמתנת הגעה קיבלנו בקבוק יין אדום שמבוקבק בצורה חובבנית ביותר וכמובן יש לזה חן משלו. יש כאן גן בריכה חביבה, המון המון משחקים ללדים, אופניים לשימוש האורחים וכמובן אינטרנט חופשי.
קיבלתי המון המון טיפים להמשך הסיורים באזר ובערב לא תהיה ברירה אלא להחליט מה עושים מחר...
הגר כל הזמן אומרת בטון מצחיק "נחמד פה" ואילו אני אפרד מכם להיום באמירה המתבקשת:
viva Italia!

Hadas אמר/ה...

Correction - the parking trick is not unique to Italy or Israel - happens all the time here in London too. The difference is that the prices in London are more like £6 per hour so you are not likely to have more than half an hour