יום שבת, 20 באפריל 2013

מי אמר שלונדון לא מחכה לנו?

בטח שמחכה.
ביום חמישי יצאנו יובל ואני בדרכנו ללונדון. הבנות הסיעו אותנו לשדה התעופה, הגענו קצת לפני חמש לטרמינל 1(טסים באיזי ג׳ט) ובעשר דקות אחרי חמש כבר עמדנו בתור בארקפה אחרי צ׳ק-אין ודרכונים וכל מה שצריך. הטיסה הייתה לגמרי איזי ועברה בשלום. הדס חיכתה לנו בשדה התעופה על שם לוטון ומשם נסענו לבית משפחת מילס שם אנו מתארחים ברוב כבוד. אחרי התארגנות קצרה הלכנו לישון וכשהגיע הבוקר אף התעוררנו.
מטרת הנסיעה העיקרית היא משחק שיתקיים במנצ׳סטר ביום שני אבל בינתיים צריך לשרוף זמן בלונדון. החיים לא מחייכים אל כולם.
יום שישי
אמנם עברו כבר יותר משש שנים מאז שהייתי פה לאחרונה אבל עדיין זכרתי איך מגיעים(ברגל) לתחנת הרכבת הקרובה, אז הגענו לשם והתחלנו יום ארוך. התחלנו בקתדרה של הקדוש פול (St Paul's cathedral) ושוב אני נדהם מהעושר של הכנסיה לעומת דלותם של רוב מאמינה. הקתדרלה אכן מרשימה ולא ויתרנו על 524 המדרגות שמובילות אל כיפתה שם ניתן לצפות בנוף הלונדוני, אם כי ניתן גם לקפוא שם. הירידה חזרה גם היא לא קלה אבל שרדנו או כמו שאמרנו: זה רק תחילת היום אז אין לנו תירוצים שאנחנו עייפים. מהקתדרלה ירדנו לכיוון התמזה וחצינו את גשר המילניום היישר אל הTate Modern, מוזיאון לאמנות מודרנית. המוזיאון גדוש בתערוכות רבות והיה ברור של נשרוד את כולן אז החלטתי שנלך לאלה שלא עולות כסף שאם מתעקשים אפשר לראות בזה אמירה פוסט מודרניסטית. ליובל היו פרשנויות מעניינות על חלק מהיצירות אבל אני לא מצליח לזכור ציטוטים מיוחדים כרגע, תצטרכו להאמין לי. השעה היא כבר שעת צהריים וצריך לחשוב על ארוחה. לא רחוק מהמוזיאון ניתן למצוא את Borough Market, שוק אוכל. צעדנו לשם ומכיוון שהיינו די רעבים, מחשבתנו לא היתה צלולה דיה והתיישבנו בפאב שמגיש גם אוכל, כעבור כמעט שעה גם הגיע האוכל. היינו כבר ממוטטים מרעב ויש לומר שהיה טעים ומשביע אז ההמתנה לא היתה לשוא. אחרי הארוחה יצאנו להסתובב קצת בשוק, טעמנו גבינות וקינחנו בעוגה. על הדרך, הבנו שבפעם הבא עדיף לקנות אוכל בדוכנים השונים ולשבת בצד לאכול אותו בתנאי שלא קר מדי. ואם בקור עסקינן אז כן, קר פה מאוד. מאוד. אחרי השוק שמנו פעמינו לכיוון הTower Bridge, אותו גשר נפתח שמסמל את לונדון ויש אף טועים וקוראים לו הLondon Bridge. חצינו אותו היישר ל Tower of London, או בשמה המלא Her Majesty's Royal Palace and Fortress. למרות המחיר הגבוה נכנסו פנימה ולא התחרטנו. יש הרבה מה לראות ומאוד מעניין. הכתרים של המלכים והמלכות למשל, תצוגה מרשימה ששוב מדגישה את העושר של האלפיון העליון לעומת הנטל שנושא על כתפיו מעמד הביניים שלא לומר האיכרים שחיו כאן בימים עברו. אם לא שמתם לב הלכנו לא מעט ברגל עד עכשיו. מכאן לקחנו את הטיוב לקובנט גארדן שם קבענו להיפגש עם המילסים לארוחת ערב, ישבנו במסעדה הודית מצויינת masala zone. חזרנו הביתה עייפים אך רצוצים.
שבת מנוחה
לא באמת מנוחה. יצאנו בבוקר לכיוון הרכבת וכשהגענו גילינו שהתחנה סגורה עקב שיפוצים ויש אוטובוס שייקח אותנו לתחנה חלופית. אחרי שחיכינו כעשר דקות התברר שקרתה תאונה ולכן האוטובוס לא יכול להגיע אז צריך לצאת לכביש הראשי ולחפש אותו שם. ויתרנו על זה והתקשרנו להדס שתציל אותנו. אז פרנק הגיע והקפיץ אותנו לתחנה אחרת. הספקנו להגיע לחילופי המשמרות בארמון,הצטופפנו עם ההמון הרב שבא לצפות באנשים במדים אדומים וכובעים מוזרים צועדים זה לצד זה ומפריעים לתנועה. היה נחמד בסך הכל. משם צעדנו לעבר הביג בן ובתזמון לא מתוכנן אבל מצויין הגענו בדיוק בחצות היום ושמענו את דינג דונגו של השעון המפורסם.
הרחוב הומה אדם ובדרך לכיכר טרפלגר ראינו הפגנה שקוראת להחרים את טורקיה עד שזו תכיר בשואה הארמנית, בקרוב אצלנו? (ההפגנה לא השואה). בכיכר טרפלגר גילינו שיש פסטיבל לזכרו של ג׳ורג׳ הקדוש. פסטיבל שכולל בעיקר דוכני אוכל. אכלנו קצת ומשם לקחנו את הטיוב לכיוון הייד פארק שם קבענו להיפגש עם משפחת מילס לסוג של פיקניק. לפני הפארק עברנו בהרודס, עוד מעוז של הקפיטליזם החזירי במיטבו.
נזקוף לזכותנו את מזג האוויר הנאה עד מאוד שאיפשר לנו לשבת בשמש ולנשנש פיקניק קטן. הדס הציעה שנמשיך משם לשוק פורטבלו וכך עשינו. שוק מאוד נחמד באזור נוטינג היל, מומלץ. השעה כבר כמעט חמש והחלטנו להתפצל, פרנק הדס והבנות הביתה, יובל ואני להסתובב עוד קצת בעיר. לקחנו את הטיוב עד אוקספורד סטריט, הגענו להמלי׳ס, חנות שתמיד כיף להסתובב בה. שוטטנו עוד קצת עד לכיכר פיקדלי ונשפכנו לתוך מסעדה טעימה בשם Banana Tree, אוכל אסייתי טעים.
הספק נאה ליומיים,יש מצב שמחר באמת ננוח.